Mănăstirea Ciocanu, Muscel (1)

decembrie 4, 2008 at 3:22 pm 7 comentarii

La câţiva kilometri în vestul Câmpulungului Muscel, afiliată comunei Bughea de Jos se află Mănăstirea Ciocanu, loc ales de meditaţie duhovnicească.

spre Manastirea Ciocanu

Aici a fost un locaş pustnicesc în vechime, dar a ajuns mai cunoscut după ce Schitul a intrat sub oblăduirea Mănăstirii “Negru Vodă” din Câmpulung, pe la 1700.

Cel mai cunoscut stareţ este Irodion, om al rugăciunii, venit se pare din obştea mai marelui Schit din codrii Slănicului.

Puţină vreme locaşul a fost îngrijit de maici cu metania din Mănăstirea Nămăieşti.

Acum sunt 3 vieţuitori: preacuviosul părinte stareţ Teofil Ieromonahul, părintele Damian, tot ieromonah şi părintele Antonie.popas de inchinare

Mănăstirea are două biserici: una mică, din lemn, cu pictură neobizantină la exterior şi autentic românească la interior, cu hramul “Intrarea Maicii Domnului în Biserică” şi cea nouă, mai mare, unde s-a pictat momentan numai altarul, cu hramul “Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel”.

Tin minte când am petrecut aici câteva zile într-o iarnă adevărată din vremea Seminarui Muscelean, cu părintele Gabriel Cosmin Ţuţuianu, acum la Mioveni, sub îndrumarea părintelui Macarie, care ne-a învăţat pentru prima dată să cântăm Paraclisul Maicii Domnului într-o chilie din corpul care acum nu mai este. Tot atunci am cântat, din greşeală bineînţeles, “Doamne miluieşte” pentru cei adormiţi în dreptul zicerii din ectenie pentru episcopul locului, motiv de zâmbet pentru noi, cei trei prezenţi la slujbă. Eram în anul II de Seminar, adică prin iarna 1995-96.

În mai anul acesta am fost hirotonit preot pe seama acestei Mănăstiri, iar duminica aceasta am slujit prima Sfântă Liturghie în biserica mică, paraclis de iarnă al obştii. imaginile sunt, deci, recente.

vedere de ansamblu

biserica mică

altarul Bisericii mici

biserica mare

vedere spre Păpuşa şi Piatra Craiului

Entry filed under: personale. Tags: .

De ziua României noastre, cu dragoste Îndrumări tip “net”

7 comentarii Add your own

  • 1. Diana Serena Moise  |  decembrie 6, 2008 la 1:32 pm

    Privesc imaginile cu un dor nespus de tara si de locurile acestea si iti multumesc pentru postarea imaginilor si pentru comentariu ,astfel aflu despre istoria acestei manastiri pe care din pacate nu am vizitat-o cat timp am fost acasa dar am nadejde la Bunul Dumnezeu sa o vizitam la vara si sa participam la sfanta liturghie .
    De fiecare data cand aflu vesti de acasa si despre voi ma bucur foarte mult si am rugamintea , daca se poate , sa ne pomeniti in rugaciune la sfainta liturghie si pe noi .
    Doamne ajuta!

    Răspunde
    • 2. ioan morar  |  august 19, 2011 la 12:59 am

      si eu cand va o sa vin sa vizitez manastirea am fost cand eram copil la manastire ciocan dar erau maicute si calugari
      maicutele si nea servit pe toti cu mancare am fost 8 copii a fost tare frumos acolo no sa uit asta nici odata eram copii necajiti chiar uni nu aveau mama s-au tata poate de loc sau erau parasiti de parintii lor pacat dar eu tin pe cale acesta sa multumesc lui dumnezeu si maicutelor care neau ajutat cum au putut ele sper ca cineva imi inteleaga mesaju meu va multumsec si doamne ajuta

      Răspunde
  • 3. Pr. Ciprian  |  decembrie 6, 2008 la 2:38 pm

    Ma bucur de impreuna-simtirile noastre intru Hristos, Domnul nostru si, daca imi este permis a spune, intru Romania!
    Puteti lua aceasta postare ca un supermic dar de Mos Nicolae! Este un loc minunat mai ales vara, in haina cea verde a padurii!
    Ne pastram in rugaciuni, bineinteles!

    Răspunde
  • 4. NICOLAE NEACSU  |  februarie 5, 2010 la 6:15 pm

    promit ca voi ajunge si eu acolo

    Răspunde
    • 5. pr. ciprian  |  februarie 6, 2010 la 4:52 pm

      Sa va ajute Dumnezeu!

      Răspunde
  • 6. H.D.  |  noiembrie 12, 2010 la 6:38 am

    SA SALVAM MANASTIREA CIOCANU !

    CU CATEVA ZILE IN URMA AM VIZITAT MANASTIREA CIOCANU .
    MICA BISERICA ,VECHE DE SUTE DE ANI ,ADEVARAT MARTOR PESTE TIMP AL CREDINTEI POPORULUI NOSTRU ,ERA INTRO STARE GREU DE DESCRIS IN CUVINTE …
    STARETUL MANASTIRII ,NE-A DESCUIAT USA BISERICUTII ZAMBIND,SPUNANDU-NE CA ESTE O PROBLEMA .
    CAND AM INTRAT INAUNTRU ,AM INTELES DESPRE CE ESTE VORBA . BISERICA MAI ARE PUTIN SI SE PRABUSESTE. DIN INTERIORUL EI ,PRIN CRAPATURILE PERETILOR SI A TAVANULUI ,SE VEDE AFARA IAR CAND PLOUA ,APA INTRA IN INTERIOR .
    BISERICUTA ESTE PARCA,ABANDONATA ,PLINA DE PRAF SI NU STIU CAND S-A DAT CU MATURA ULTIMA DATA PE PRESURILE TOCITE SI ZDRENTUITE DE PE PARDOSEALA !
    MULTA RELAXARE AM GASIT LA STARETUL MANASTIRII ,CAND AM INCERCAT SA DISCUT DESPRE STAREA JALNICA A BISERICUTII DE LA MANASTIREA CIOCANU..!
    EU SIMTEAM CA IMI MOARE CINEVA DRAG DACA PIERDEM ACEASTA MINUNATA BOGATIE-(BISERICA VECHE) ,IAR STARETUL ,PARCA AVEA BUCURIA NASTERII CUIVA DRAG…
    NU INTELEGEAM PARADOXUL DAR ,MULT M-A AJUTAT SI M-AM LAMURIT CAND AM VAZUT LA NUMAI DOI-TREI METRII DE BISERICUTA VECHE ,O BISERICA NOUA ,DE ABIA CONSTRUITA ,CURATA,FRUMOASA SI BINE ARANJATA .
    O INTREBARE A APARUT INEVITABIL, IN GANDUL MEU : CUM ESTE POSIBIL CA DOUA BISERICI,UNA LANGA CEALALTA,UNA SA FIE CURATA SI INGRIJITA IAR CEALALTA INTRO STARE DEPLORABILA ,FOARTE APROAPE DE PRABUSIRE !?! CUM DE PENTRU O BISERICA NOUA S-AU GASIT BANI DE CONSTRUCTIE SI DOTARE IAR PENTRU BISERICA VECHE DE SECOLE ,NU SUNT FONDURI ?!
    I.P.S. CALINIC AL ARGESULUI CHIAR NU A AUZIT DE STAREA IN CARE SE AFLA BISERICA VECHE DE LA MANASTIREA CIOCANU ? !
    MERGETI DEGRABA SI VIZITATI-O CAT O MAI AVEM ! NU STIU DACA VA REZISTA ACESTEI IERNI CARE STA SA VINA ,POATE DRAMATIC PENTRU EA DAR SI PENTRU AVUTIA SPIRITUALA A POPORULUI ROMAN .
    STARETUL SPUNEA CA -“SA NE RUGAM LUI DUMNEZEU SA NU PLOUA !”
    NU I-AM AMINTIT CA LA NOI,IN ROMANIA ,TOAMNA ,MAI SI PLOUA …
    M-AM INTORS ACASA FOARTE TRISTA SI CU UN USOR SENTIMENT DE NEPUTINTA DAR TREBUIE SA FACEM CEVA ,SA SALVAM FRUMOASA BISERICUTA DE LA CIOCANU CARE PARCA,STRIGA-“NU MA LASATI SA PIER ,VETI FI MAI SARACI FARA MINE “!
    DOAMNE,NU LASA SA PIARA BISERICUTA DE LA MANASTIREA CIOCANI !

    Răspunde
  • 7. mariana  |  decembrie 18, 2011 la 7:04 pm

    biserica veche de la manastirea ciocanul nu mai poate fi vizitata in interior,usa nu se mai deschide de teama ca bisericuta sa nu se prabuseasca.pacat ca pierdem asa valori.nimanui nui pasa.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


decembrie 2008
Lu Ma Mi Jo Vi Du
« Noi   Ian »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Rev. “Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

