Pro – Reverenda

Iulie 22, 2008 at 10:50 am 5 comentarii

M-am hotarat sa scriu acest articolas pt. ca sunt multi aceia care se iau de mine pt. ca port reverenda, ca nu-mi rad barba si ca nu ma tund! De aceea am incercat, la unii mai subtil, pt. ca sunt „degraba suparatoriu”, la altii fatis sa le amintesc de faptul ca si ei au facut o institutie de invatamant teologic si ca stiu prea bine ca asa e normal pt. un preot, sa le poarte, sa fie si in aspectul exterior vestitor al Evangheliei tot timpul, nu doar 2 ore duminica la biserica!

 

Degeaba le-am explicat ca nu le port in ciuda lor, ci pt. ca asa stiu ca se face si ca imi place, ca sunt unii care o tin pe-a lor, ca „fac de rusine Ortodoxia”! Asta mi s-a parut cea mai tare! Cei mai multi se vad pusi in postura de a arata neconformi cu randuiala ortodoxa si chiar de a da explicatii credinciosilor pe la pomeni si alte intruniri „informale” cu privire la diferenta de aspect dintre noi!

Astfel am inceput sa reflectez la insemnatatea acestor elemente de aspect preotesc si sa enumar argumente:

  • Parintele Constantin Galeriu: http://www.biserica-sfantul-silvestru.ro/files/u2/2_galeriu.jpg
  • Daca preotia este o misiune, nu o meserie, cum ne place sa spunem, de ce sa nu o tratam ca atare?! Reverenda nu e un halat de serviciu! E vesmantul neliturgic al preotului crestin prin excelenta! Vesmintele liturgice au rostul lor la slujba, iar reverenda isi are locul ei si pt. toate celelalte momente ale vietii!
  • P.S.: Cand am cunoscut-o pe sotia mea, un prieten a intrebat-o daca ar vrea sa fie sotie de preot! „Da, parinte, a raspuns, dar sa fie popa adevarat!” Cred ca asta inseamna si sa nu-i fie rusine cu haina misiunii pe care si-a ales-o si pt. care a fost chemat totodata!
  • P.S. Sunt o serie ce canoane care oglindesc cele amintite mai sus. Nu vreau sa punctez acum decat pe acela care spune ca „preotii nu se pot imbaia la baile publice.” De aceea mi se pare normal sa nu ne dezbracam de reverenda nici la mare, ci doar sa ne plimbam prin statiuni, sa mergem seara si dimineata pe faleza, pe plaja la plimbare si pt. vestitii aerosoli si atat! O sa suplimentez si cu datele exacte in curand!

Purtare cu har!

 

Diverse:

http://aggreen.net/vestment/liturgical_colors.html un articol foarte bun, dar in engleza

http://www.gdo.ro/Eveniment/2008-05-13/Preotii+se+intorc+fortat+la+reverenda+si+barba

http://reverenda.dictionarweb.com/am.php?action=searchWord&word=reverenda

http://www.ortodoxmall.ro/?catID=6

http://www.maryhit.com/Reverende_Acoperaminte_Broderii.html

Entry filed under: preotie.

Elevii mei „Convorbiri duhovnicesti”

5 comentarii Add your own

  • 1. gabrieltzu  |  Iulie 24, 2008 la 9:31 pm

    Pentru ca indeplinesc o misiune atat de sfanta si de nobila si pentru a fi desemnati si recunoscuti ca ministrii ai lui Dumnezeu si iconomi ai tainelor ceresti (I Cor. IV, 1), sfintele canoane si legiuri bisericesti au statornicit cu slujitorii bisericesti sa poarte chiar si in viata de toate zilele costumul clerical, deosebit de cel al laicilor atat prin forma sau croiala cat si prin culoare. Dispozitia canonului 27 al Sinodului VII Ecumenic prevede ca acei slujitori care nu poarta permanent uniforma clericala regulamentara sa se afuriseasca pe o saptamana, adica sa se suspende 7 zile de la savarsirea celor sfinte. „Vesmintele cu care se imbraca persoanele bisericesti (in afara sfintelor slujbe) se cuvine a fi lungi si cat cu putinta intunecate, pentru ca lungimea inchipuie buna cuviinta, iar intunecimea (culoarea neagra sau cenusie) este icoana smereniei”.Arhim. Lect. dr. Vasile Miron

    Răspunde
  • 3. Andrei  |  Mai 28, 2010 la 9:04 pm

    eu nu cred ca exista culori mai ortodoxe sau mai catolice
    si in mediile catolice se poarta reverenda alba
    exista doar oameni care cauta acul in carul cu fan sau nodul in papura o spun cu parere de rau

    Răspunde
  • 4. pr nicu  |  Octombrie 5, 2010 la 10:19 pm

    Vin si eu cu ce am auzit legat de culoarea reverendei. Se spune ca trebuie sa fie neagra pentru ca preotul este (sau ar trebui sa fie) foarte luminat iar prin culoara reverendei ar fi acoperit acest vesmant de lumina in care e imbracat preotul

    Răspunde
    • 5. pr. ciprian  |  Octombrie 6, 2010 la 8:54 am

      pr Arsenie Boca insemana ca era si… si…

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Iulie 2008
L M M M V S D
« Mai   Aug »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


