Rugăciune pentru naştere uşoară

Ianuarie 18, 2009 at 4:44 pm 15 comentarii

O, Preaslăvită Maică a lui Dumnezeu! Miluieşte-mă pe mine păcătoasa roaba ta, vino intru ajutorul meu în vremea durerilor mele pe care le rabdă toate fiicele Evei în timpul naşterii. O, ceea ce eşti binecuvântată între femei,Nasterea Domnului Iisus Hristos adu-ţi aminte cu ce bucurie şi dragoste te grăbeai să ajungi la ruda ta Elisabeta când aceasta a rămas însărcinată şi ce minune s-a arătat cu mama şi cu pruncul din pântecele ei şi, din nesecsts milostivire a ta, dă-mi şi mie, umilei tale roabe, naştere uşoară! Dă-mi harul ca acest copil ce se află lângă inima mea să strige cu bucurie aşa cum Sfântul prunc Ioan s-a inchinat Dumnezeului şi Mântuitorului nostru, Care din iubire pentru noi, păcătoşii, nu S-a ruşinat, ci a aceptat să fie prunc. Bucuria negrăită de care s-a umplut inima ta feciorelnica la naşterea Fiului şi Dumnezeului tău să-mi aline durerea! Mântuitorul tău născut de tine, să mă păzească de moartea care curmă viaţa multor mame la naştere şi să se numere rodul pântecelui meu în rândul aleşilor lui Dumnezeu! Auzi, Preaslăvită Impărăteasă a Cerurilor, smerita mea rugăciune, întoarce faţa ta spre mine şi nu mă ruşina, nădejdea mea, ci acoperă-mă, ajutătoarea creştinilor şi tămăduitoarea bolnavilor cu acoperământul tău in ceasul chinurilor şi al durerilor, ca să mă învrednicesc să cunosc că tu eşti Maica milostiviri şi să slăvesc bunătatea ta, căci tu nu nesocoteşti niciodată rugăciunile celor sărmani şi îi izbăveşti pe toţi cei ce te cheamă în ceasul necazurilor. Amin.

 

Rugăciune preluată din cartea ”Familia ortodoxă”, de pr. Evgheni Şestun, Editura Cartea Ortodoxa, Bucureşti 2005 şi culeasă de soţia mea, Diana Georgiana Dragomir.

 

P.S.: Adaugam acum si trimiteri catre unul dintre site-urile cu viziune ortodoxa asupra situatiei nasterii, alaptarii, cresterii si vaccinarii copiilor! http://www.cristelageorgescu.ro/?cat=498

 

Entry filed under: rugaciuni, sociale. Tags: .

Rugăciune pentru pruncul purtat în pântece Rugăcinea femeii însărcinate, chinuită de gândul avortului

15 comentarii Add your own

  • 1. gabrieltzu  |  Ianuarie 19, 2009 la 11:18 am

    Excelenta initiativa de a posta aici aceste rugaciuni foarte folositoare. Sa dea Dumnezeu mamicilor ce o vor citi nastere usoara si putere in clipele nasterii! Curaj in a naste natural! Tot mai multe femei insarcinate opteaza pentru cezariana de frica durerilor nasterii. Vreau doar sa va atrag atentia ca in unele tari aceasta operatie nu poate fi solicitata de mama ci se efectueaza doar in cazuri cu probleme, prefer\ndu-se nasterea naturala, cea mai sanatoasa si pentru mama si pentru copil.
    Mai nou, a aparut acea anestezie peridurala in cazul nasterii normale, pentru ca mamele sa nasca natural, dar fara dureri. E optiunea fiecariuia, dar pe langa faptul ca are posibile reactii adverse si pentru mama si pentru copil, nu este prea indicata nici daca privim lucrurile din perspectiva crestina.
    Dupa ce sotia mea a nascut primul copil, s-a temut foarte mult la a doua nastere si a vrut sa obteze pt aceasta anestezie. Am cerut parerea duhovnicului si ne-a spus ca nu e normal, ca daca Dumnezeu lasat pentru femeie durerea in timpul nasterii, aceasta nu treuie sa fuga de ea. E blestemul dat pentru caderea in pacat. In plus, Sf. Scriptura ne spune ca „femeia se va mantui prin nastere de prunci”, care pe langa alte aspecte, mult mai adanci, cred ca il include si pe acesta, al suportarii durerii. Asadar, curaj!

    Răspunde
    • 2. Maria  |  Decembrie 17, 2012 la 4:07 pm

      As prefera ca modalitatea de a naste sa fie lasata la latitudinea femeii. M-am saturat de barbati care mereu simt nevoia sa isi dea cu presupusul cand vine vorba de niste dureri pe care ei nu stiu cum le-ar putea suporta. Nu sunt pt cezariana sau anestezie epidurala pt ca fac mai mult rau decat bine (suferi mult mai mult dupa cezariana decat dupa o nastere normala,de ex) dar exista multe metode de a alina sau chiar anihila durerea, care sunt complet naturale (nastere in apa, nasterea in poziti fiziologice si nu cum se obisnuieste in spitale, adica femeia sa stea pe spate, anumite exercitii care trebuie facute inca din timpul sarcinii, invatarea exercitiilor de respiratie+relaxare), lucruri in care nu vad nimic pacatos sau nepotrivit…
      Suferinta legata de a avea copii nu se leaga numai de nastere,oameni buni, ci si de 9 luni ingrozitoare si chinuitoare (nu sunt pt toate femeile,dar pt multe sunt) si de multe alte boli si complicatii de care poate suferi femeia.
      Macar fiti rezonabili. Eu ca barbat nu as suporta ideea ca sotia mea „trebuie” sa sufere, ci as ajuta-o sa gasim impreuna modalitati de a-i usura suferinta.

      Răspunde
  • 3. gabrieltzu  |  Ianuarie 19, 2009 la 11:21 am

    „sa opteze”
    Sotia tocmai mi-a spus ca a cerut parerea si lui Danion Vasile inainte de a merge la duhovnic si acesta i-a spus la fel: ca i se iarta multe pacate prin suportarea durerilor nasterii si ca nu e bine sa faca anestezia peridurala.
    Sfantul Nectarie e mare ajutator in clipele nasterii. Se gasesc foarte multe marturii legate de acest lucru.

    Răspunde
  • 4. Rugaciune pentru nastere usoara « Rocs'Allis's  |  Septembrie 30, 2009 la 5:48 am

    […] Rugăciune preluată din cartea ”Familia ortodoxă”, de pr. Evgheni ŞESTUN, Editura Cartea Ortodoxa, Bucureşti 2005. […]

    Răspunde
  • 5. Elena  |  Februarie 9, 2011 la 1:11 pm

    Aceste sfaturi imi dau curaj. Urmeaza sa nasc cat de curand si am emotii.

    Răspunde
  • 6. ana  |  Februarie 16, 2011 la 8:57 am

    Sfantul Nectarie ne va ajuta sa nastem natural si daca l vom striga sa ne vina in ajutor vom naste rapid si cu putina durere,trebuie sa nasc cat de curand si am incredere in Sfantul meu iubit Nectarie.

    Răspunde
  • 7. florina  |  Mai 24, 2011 la 6:24 am

    Dumnezeu sa ne ajute pe toate femeile si eu tra sa nasc in curand al doilea copil imi este frica ca stiu ce ma asteapta dar cu credinta in Dumnezeu mergem inainte.DOAMNE AJUTA

    Răspunde
  • 8. florina  |  Mai 24, 2011 la 6:26 am

    AI nascut Elena?cum a fost?

    Răspunde
  • 9. vale  |  Iulie 30, 2012 la 6:17 pm

    In octombrie 2010 am devenit mamica unui superb baietel. Nu am cuvinte sa-i multumesc lui Dumnezeu, Maicii Domnului si Sf Nectarie pentru nasterea usoara pe care am avut-o.
    Putinul pe care l-am facut (am citit din cand in cand rugaciunea catre Maica Domnului pentru nastere usoara, de cateva ori acatistul Sf Nectarie, am fost de 2 ori la moastele Sfantului de la manastirea Radu Voda si m-am uns zilnic pe burtica cu ulei de a candela Sf Nectarie), mi-a adus o nastere de aproximativ 40 de minute si un baietel sanatos si frumos.
    Nu ezitati sa cereti ajutorul Maicii Domnului si Sf Nectarie (chiar si cu rugaciuni foarte scurte) si veti avea parte de nasteri usoare si bebelusi sanatosi!

    Răspunde
  • 10. cristina  |  Decembrie 2, 2012 la 7:08 pm

    Si eu cred k, cu credinta si rugaciuni la Maicuta Domnului ne va ajuta cu sfintele si puternicele ei rugaciuni catre Bunul ei Fiu IISUS HRISTOS si TATAL CERESC sa avem nastere usoara si prunci sanatosi!!!S o rugam tot timpul sa ne ocroteasca pe noi pacatosii si sa aibe mila de pruncisorii nostri,sa i aibe n paza in pantecele nostru pana la vremea randuita de Bunul Dumnezeu sa le dam nastere cu bine!Doamne ajuta si nastere usoara cu prunci sanatosi!!!

    Răspunde
  • 11. cristina  |  Decembrie 2, 2012 la 7:10 pm

    DUMNEZEU SA NE AJUTE LA TOATE MAMICILE CU NASTERE USUOARA!!!

    Răspunde
  • 12. cristina  |  Decembrie 2, 2012 la 7:14 pm

    Sa ne ierte,sa ne intelepteasca cu ganduri luminate catre faptele cele bune….sa ne ajute sa fim mai buni,mai ingaduitori si mult mai iertatori cu semenii nostri!Doamne ajuta

    Răspunde
  • 13. Maria  |  Decembrie 17, 2012 la 4:24 pm

    Repet, m-am informat destul de mult si sunt 100% convinsa ca nasterea NATURALA este cea mai buna optiune! Indiscutabil. Cezariana, anestezia epidurala si orice alt tratament medicamentos trebuie pastrate pentru situatiile de urgenta, cand mama nu poate naste natural.Ca o completare la ceea ce am spus deja, este foarte importanta ATITUDINEA MAMEI. Daca atitudinea este una plina de frica si de negativism („va fi groaznic, durerile vor fi insuportabile, nu stiu cum voi rezista” etc) s-ar putea ca intr-adevar,nasterea sa constituie un episod traumatizant. Cand apare frica, in creierul si organismul uman se produc anumite modificari, printre care cresterea secretiei de adrenalina. Rezultatul este ca tensiunea arteriala creste, creste si ritmul cardiac, apare anxietatea,travaliul este incetinit,muschii sunt incordati (deci bebelusul isi face mult mai greu „drumul” spre lume) iar durerea…se intensifica foarte mult! De aceea invatarea tehnicilor de relaxare, increderea, optimismul, nadejdea in Dumnezeu sunt f.importante. La fel de important este mediul in care mama naste, un mediu in care sa se simta confortabil (sunt pt nasterea acasa,alaturi de moasa si de sot, daca sarcina a decurs bine, din pacate la noi in Romania asa ceva nu prea e posibil, suntem inca indoctrinati intr-o mentalitate fara noima a carei istorie nu are rost sa ma apuc sa o povestesc aici).

    Sunt multi barbati pe care i-am auzit spunand ca ei nu ar suporta sa stea langa sotia lor cand naste sau ca sunt ingroziti de sange…adica exact atunci cand femeia are cea mai mare nevoie de ajutor, de sprijin, de mangaiere, de incurajare (si cine i le poate da mai bine decat sotul ei???) barbatul alerge sa se sustraga. E usor sa ii zici femeii sa faca oricati copii ii va da DUmnezeu si ca trebuie sa sufere „blestemul” dat de El atata timp cat tu nu ai parte decat de partea „distractiva” a procesului. Multe femei care au nascut alaturi de sotii lor au marturisit ca mangaierile lor si faptul de a-i avea alaturi a fost cel mai bun analgezic.

    Nasterea nu ar trebui sa fie traumatizanta. Sunt femei care de’abia au simtit acele dureri si au nascut f usor,totul fara medicamente si fara interventii „spitalicesti”.

    Pt cine vrea mai multe detalii despre NASTEREA NATURALA FARA DURERE (precizez ca nu e vorba de nicio hipnoza aici,nu stiu de unde vine denumirea asta,cititi si va veti da seama de ce vorbesc)

    http://ligiapop.com/2012/02/25/hypnobirthing-cu-ditta-depner/

    …asta daca nu cumva lipsa durerii la nastere va va impiedica de la mantuire🙂

    Toate cele bune!

    Răspunde
  • 14. CristinaS  |  Ianuarie 27, 2014 la 1:38 pm

    Buna! Intr-adevar, rugaciunile catre Maica Domnului si catre Sf. Nectarie ajuta foarte mult femeilor insarcinate atat pe parcursul sarcinii, cat si la nastere… Eu am nascut in 2011 o fetita de 4,250 kg prin cezariana, din nefericire, desi mi-am dorit fff mult sa nasc natural….dar nici macar n-am fost lasata sa incerc sa nasc natural (ajungand la spital cu dureri din 5 in 5 min si dilatata 3 cm la ora 10 dimin). La 12.30 eram deja operata (mentionez ca era sambata si l-an rugat pe medicul la care mergeam lunar la control sa asiste la nastere si cred ca l-am deranjat din weekend si neavand timp sa stea dupa mine cateva ore mi-a facut repede cezariana, a luat banii si-a plecat…nu spun ce chinuri am indurat dupa…dureri de cap extraordinare din cauza ca nu mi se facuse corect anestezia, n-am putut sa alaptez la timp, nu m-am putut ridics din pat fara ajutor aproape 2 saptamani…usturime…ce sa mai zic un chin…de-am zis atunci ca n-o samai fac nici un copil. Dar cu timpul am uitat si m-am razgandit si am ramas din nou insarcinata. Atunci am auzit de minunile Sf. Nectarie care ajuta femeile la nastere si mi-a parut rau ca nu auzisem mai demult sa ma fi rugat si la prima sarcina. Dar n-am deznadajduit si am inceput sa ma rog Maicii Domnului si sa citesc timp de 40 de zile Acatistul Sf Nectarie sa am o nastere usoara si sa trec usor peste recuperare chiar daca era din nou prin cezariana (desi mi-as fi dorit sa nasc naturalchiar daca nascusem prima data prin cezariana, dar la noi in tara nu-ti dau voie medicii desi in strainatate se practica lucrul acesta si e chiar indicat). Dar cu ajutorul Maicii Domnului si al Sf. Nectarie am avut o nastere f usoara si recuperarea la fel. In 3 zile puteam sa merg singura fara nici un ajutor si dupa externare am putut sa ma ocup de ambii copii fara probleme. Multumesc bunului Dumnezeu, Maicii Domnului si Sf. Nectarie pentru mila si ajutorul lor! Doamne ajuta!

    Răspunde
    • 15. pr. ciprian  |  Ianuarie 30, 2014 la 5:56 pm

      Slava lui Dumnezeu si placutilor Sai! Multumim de impartasire!

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Ianuarie 2009
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


