Mănăstirea Robaia – Părintele Vichentie

Aprilie 27, 2009 at 9:01 am Lasă un comentariu

Prin Duminica a V-a din Postul Mare, parcă, am fost la Robaia. Ne-am bucurat din nou să fim împreună cu măicuţele şi cu părintele Vichentie Punguţă, primul meu duhovnic în adevăratul sens al cuvântului.

Părintele Vichentie la altarul de vară de la Robaia Părintele Vichentie - la finalul Sfântului Maslu

Tot acolo ne-am întâlnit şi cu primul meu profesor de limba română din Seminar, preoţit la mai bine de 10 ani de la moartea soţiei şi care a făcut Facultatea de Teologie fiind la pensie, absolvind-o cu 10. Este vorba de părintele Gheorghe Scărlătescu.

Părintele Gh. Scărlătescu şi eu Părintele Gh. Scărlătescu şi eu 2

Despre părintele Vichentie foarte multe nu ştiu. Este din Moldova şi îşi are metania la Frăsinei. Eu l-am cunoscut ca stareţ la „Negru Vodă” în Câmpulung Muscel, misiune pe care a desfăşurat-o mai bine de 10 ani, după revoluţie, coordonând şi practica noastră litugică de seminarişti zăpăciţi! A repus viaţă de obşte aici şi avea la un moment dat aproape 30 de monahi, din câte îmi amintesc. Unii sunt acum stareţi, alţii arhidiaconi, alţii preoţi de mir, alţii monahi, alţii au recunoscut că nu e de ei. Tot aici a primit şi distincţia de arhimandrit. După un periplu american, şi ca preot la o parohie şi ca stareţ la o mănăstire, este de câţiva ani buni duhovnicul Mănăstirii Robaia, unde este stareţă Preacuvioasa Maică stareţă Petronia stavrofora.

Părintele Vichentie şi eu la Sfântul Maslu

Entry filed under: diverse, liturgice, personale, preotie. Tags: .

Spasiba pentru traducere! Profeţia Sfântului Avacum

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Aprilie 2009
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


