FILMELE MELE PREFERATE

Iunie 30, 2009 at 9:20 am 6 comentarii

Din când în când îmi place să mai revăd câte un film ce mi-a bucurat inima şi mai de mult. Iata câteva imagini din unele dintre ele:

„Iisus din Nazaret”

film Iisus

Este pentru mine ca o predică în imagini, foarte bună. „Patimile lui Hristos” este o ecranizare iarăşi reuşită, dar cam dură pentru ceea ce pot eu duce, deşi sunt convins că aşa a îndurat Domnul pentru noi.

patimile lui Hristos - mahrama sf. veronica protvmagazin ro

„Ultimul mohican”

N-are legătură cu creştinismul, dar îmi place că e vorba despre dragostea de neam şi despre o frumoasă poveste de dragoste; ba chiar despre 2.

still_mohicans8

last-of-the-mohicans_l

still_mohicans

still_mohicans3

lotmwallpaper

Cam în aceeaşi linie, despre valorile neamului, prăpădul aşa-zisei „civilizaţii” şi despre dragoste, este şi „Ultimul samurai”. Este plin de exemple de ascultare, jertfelnicie, răbdare în încercări, curaj în înfruntarea ispitelor, seriozitate în muncă, rugăciune, perfecţiune în toate…

katsumoto_horse_side

Este Tom Cruise adeptul unei secte seducătoare pentru vedete şi oameni de ştiinţă fără de Dumnezeu, dar în filmul ăsta şi în „Top Gun” are prestaţii la înalţime.

samurai10

WK_0_samurai3_174527_1204

2003_the_last_samurai_017

ultimul

„Stăpânul inelelor”

Am scris mai de mult şi în acest blog despre cât de multe simboluri şi legături are cu evenimente din Biblie, după cum au recunoscut şi scenariştii că s-au inspirat consistent. De aceea îmi place. Şi nu atât personajul principal.

lord_of_the_rings_the_fellowship_of_the_ring_ver3

2003_the_lord_of_the_rings_the_return_of_the_king_007

lord-of-the-rings-3-8

The-Lord-of-the-Rings-The-Fellowship-of-the-Ring-1171319703

„Brave Hart” cu Mel Gibson, este la fel de ticsit cu simboluri biblice, printre toate celelalte picanterii regizorale neortodoxe.

breaveheart

Am lăsat la final interpretarea remarcabilă din „Camelot”, deşi nu mai ţin minte dacă acest eate şi titlul filmului sau numai subiectul. Eu nu am înregistrarea acestui film şi nu am găsit pe internet chiar momentul în care regele dă să se închine nemilosului cuceritor şi dintr-o dată se ridică şi îndeamnă la jertfelnicie, oferindu-se exemplu.

king arthur sean connery

Pănă la urmă în fiecare film mai de Doamne ajută! găsim lucruri de folos, dar în acestea cred eu că predomină, după cum putem adapta spusa Domnului: Cine are ochi de văzut, să vadă!

Entry filed under: diverse, filme, personale, scolare.

CÂNTAREA CELOR TREI TINERI CĂRŢILE MACABEILOR

6 comentarii Add your own

  • 1. Florin M.  |  Iulie 1, 2009 la 7:49 pm

    Doamne ajuta, parinte!
    M-am bucurat cand am citit cele scrise de Dvs., caci exact acelea sunt si filmele mele preferate. Alaturi de altele, dintre care „ies in fata” acestea:
    – Gladiatorul – la fel, despre ascultare, dragoste de tara, dragoste de familie etc.
    – La Vita e Bella – no comment..
    – Cidul (El Cid) – din categoria filmelor vechi, istorice
    – Valul Pictat – f. bun, din categ filmelor de familie (desi contine si unele secvente dubioase..)

    Răspunde
  • 2. angelica  |  Iulie 23, 2009 la 1:07 pm

    Parinte,
    Ostrovul nu v-a placut?

    Răspunde
    • 3. pr. ciprian  |  Iulie 29, 2009 la 3:20 pm

      Sa sti ca nu l-am vazut! Am vazut Andrei Rubliov in facultate si mi s-a parut foarte greu pt mine, desi are simboluri care mai de care! Iti trebuia dictionarul langa si nu cred in valabilitatea acestor filme atat de incalcite! Dar totusi o sa imi fac timp si pt acesta, ca sa nu ma exprim in necunostinta de cauza!

      Răspunde
  • 4. mihaela  |  Iulie 28, 2009 la 5:38 pm

    draga Dragomir….

    ce ma bucur ca te descopar….macar asa…ca de vazut sau vorbit mai rar……unuite cum te duce internetul asta din una in alta…..felicitari multe pentru cuvintele scrise si marturisite…bune toate?canta cucu’?sau…..?

    mihaela fosta POP, actuala CONDRAT!!!!

    Răspunde
    • 5. pr. ciprian  |  Iulie 29, 2009 la 3:27 pm

      El canta, dar cine-l mai asculta?!
      Salutare, draga Miha! Bune-s toate cele pe care ni le da si binecuvinteaza Dumnezeu dragutul, ale mele sunt mai naspa! Tot pacate, tot patimi, tot nestatornicie duhovniceasca! Dar nadajduim ca „cine se pregateste, este deja!” Noi suntem ok, si Diana si Serafim si burtica! Cat despre preotie e minunata! Cu spovedanie e in continuare cea mai delicata misiune! Te imbratisez de pe Muscel si astept vesti de la tine!

      Răspunde
  • 6. gabrieltzu  |  Ianuarie 29, 2010 la 2:06 pm

    Parinte, trebuie sa vezi neaparat Ostrovul. Nu are nicio legatura cu incalcitul Rubliov. Este o pagina de filocalie. Este exact in duhul ortodox si e realizat extraordinar. Este despre un nebun pentru Hristos. L-am vazut de 2 ori si merita toata atentia. Scenele sunt foarte bine realizate si imaginea e foarte buna. Merita! Astept parerea ta! Doamne ajuta!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Iunie 2009
L M M M V S D
« Mai   Iul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


