Cură de Dan Puric

Iulie 6, 2009 at 11:19 am 13 comentarii

Doamne ajută!

Într-o săptămână trebuie să fac ceea ce n-am reuşit într-o jumătate de an! Şi pentru a mă apuca de lucru, am simţit nevoia să intru în atmosfera de creaţie şi înmagazinare – procesare informaţii tainice, cum sunt cele ale ortodoxiei! N-am făcut-o altfel decât prin câteva filmuleţe de pe net cu formaţia de muzică preferată în liceu şi cu domnul Dan Puric. L-am redescoperit în seriale de 10 minute pe YouTube de la o emisiune autobiografică pe TVR Cultural moderată de doamnă Cristina Modreanu şi de la Facultatea de Filosofie. Aici sunt mai multe şi n-am apucat încă să le văd pe toate, dar e superbă prezentarea omului. Să le dea Dumnezeu ce le trebuie celor care au postat filmuleţele!

P.S. Când selectam categoria în care să încadrez acest post mi-am dat seama că merge în fiecare. E tare maestrul! Poate vine şi la Câmpulung Muscel, că tot e aproape de Boteniul lui Ţuţea!

Entry filed under: biblice, diverse, filme, liturgice, personale, preotie, rugaciuni, scolare, traditia. Tags: .

RUGĂCIUNEA REGELUI MANASE Biserica din Neptun, Litoral

13 comentarii Add your own

  • 1. gabrieltzu  |  Iulie 6, 2009 la 9:25 pm

    Da, e tare omul, dar cam greu cu venitul in orasele noastre. Noi am incercat initial sa il chemam cu piesa lui de tatru, Don Quijote, dar ne costa 5000 euro. A argumentat ca si copilul minune cere pe un concert de manele cateva mii de euro si ce face el este arta. Nu poti sa negi, dar nu am dispus de acesti bani, chiar daca am incercat un parteneriat cu primaria. Nu au fost interesati. Apoi, am zis sa il chemam sa conferentieze, dar era foarte ocupat in perioda aceea si prefera varianta de a veni sa joace intr-o zi piesa si in cealalta zi sa tina conferinta. A ramas ca alta data, pentru ca era foarte ocupat. Dar poate acum e mai liber. Doamne ajuta! DIANA (scuze ca am comentat de pe id-ul lui cosmin dar e mai simplu asa, ca el e deja logat🙂 )

    Răspunde
  • 2. trandafirescu  |  Iulie 12, 2009 la 11:13 pm

    hmmm…. ce gasim noi pe aici… Parinte. Am fost atunci acolo, dar si in alte locuri. Chiar l-am filmat, totul gasiti pe YouTube (user RobertSabotici). cum spunea si Diana, pacat ca nu s-a putut sa il aducem la Mioveni, macar m-am bucurat ca am intrat in contact, fie vorba intre noi, e magnific… Oricum i-am promis ca il aduc la Boteni, dar si la Batranul Constantin Bacescu, veteranul de razboi de prin Vulturesti, pe care il pomeneste in aproape orice conferinta…. E motiv sa sper ca vom reusi sa ne bucuram de prezenta dumnealui. Doamne ajuta Parinte, eu totusi sper si la revedere…😉

    Răspunde
    • 3. pr. ciprian  |  Iulie 14, 2009 la 1:31 pm

      In curand se va redeschide libraria Sotir din Campulung si in preajma acelui eveniment o sa dam si noi drumul la un schimb de carte, la care va invitam de pe acum; o sa fie cel putin in colaborare daca nu chiar organizat la acea librarie. e spatiu cam mic acolo, dar o sa vedem la momentul potrivit… cat despre revedere mai degraba e mai greu cu drumurile astea pe fuga mare de colo colo, insa e bine sa nu incetam sa ne rugam si sa dorim sa fim in bucurie impreuna

      Răspunde
  • 4. manuela  |  August 10, 2009 la 5:07 pm

    Merge procesarea informatiilor tainice ale ortodoxiei cu Aerowsmith?

    Răspunde
    • 5. pr. ciprian  |  August 12, 2009 la 7:46 pm

      Nu, e doar o reminiscenta din vechime, pe cale de disparitie!

      Răspunde
  • 6. manuela  |  August 18, 2009 la 4:20 pm

    I don’t wanna close my eyes
    I don’t wanna fall asleep
    Cause i miss you Father
    And I don’t wanna miss a thing.

    Exista multe melodii frumoase si voci atat de bune (uneori sfasietoare) incat cred ca e imposibil sa nu ne scoata din cele de jos si sa ne smulga catre cele inalte. Indiferent de intentiile interpretului (si de imaginile din videoclipuri care de multe ori sunt absolut oribile si in cele de jos) asemenea melodii si interpretari extraordinare ne pot purta cu usurinta spre zari inalte.

    Versurile astea chiar imi sugereaza ceva deosebit, incercarea unui dor arzand catre Dumnezeu de care nu te mai saturi si chiar ca nu mai vrei sa inchizi ochii si pierzi vreun moment din aceasta traire.

    Cred ca daca nu tot timpul, cel putin uneori si o astfel de muzica ne poate smulge din cotidian si ne poate purta catre Dumnezeu. Depinde de noi cum ne directionam gandul (cu conditia sa nu ne uitam prea mult la videoclip ca de cele mai multe ori acolo e o conceptie dezastruoasa care ne taie aripile:)

    Răspunde
  • 7. manuela  |  August 21, 2009 la 12:21 pm

    Nu stiu, pe mine mai curand ma duce Aerowsmith mai aproape de Dumnezeu, decat domnului Puric (o fi din cauza numelui, mai patrunzator in cazul primului, mai puric in cazul in al doilea:)

    Domnul Dan imi pare bun la puricat si expus concepte, teorii si legaturi intre ele (intr-un mod un pic teatral, dar merge (pt studentii de la filosofie etc. etc.).

    Răspunde
    • 8. pr. ciprian  |  August 28, 2009 la 4:57 am

      Ca orice om, are si dumnealui suisuri si coborasuri, momente de har si momente mai incalcite. Nu inteleg de ce mai staruie cu teatrul, dupa ce L-a descoperit pe Dumnezeu, pentru ca teatrul propune o lume de „vis”, iar cea reala e lasata la intrarea in sala. Eu inca nu inteleg teatrul, in general si poate de aceea sunt asa nedumerit.

      Răspunde
  • 9. manuela  |  August 21, 2009 la 12:29 pm

    Pentru cine are bai am vrut in primul rand sa zic, ca teatrul e pe bani (se pare):)

    Răspunde
  • 10. Cozy  |  Octombrie 8, 2009 la 7:57 pm

    Da, din fericire nu ducem lipsa de vorbitori. Saracii studenti, oare inteleg ceva din poliloghia acestui om ?

    Răspunde
  • 11. trandafirescu  |  Octombrie 11, 2009 la 11:36 pm

    la toate acuzatiile, fondate pe drept sau nefondate, raspund simplu. in ceea ce ma priveste cel putin. daca am stat nu o data prin preajma-i nu-i mare lucru, chiar daca am purtat discutii prin spatele meselor oficiale… indiferent ce ar fi acest om, mason, ateu, prea ticalos… pentru simplul fapt ca m-a incurajat nu o data si m-a facut sa sper in neamul acesta, sa cred in neamul acesta, m-a incurajat sa cred in biruinta Bisericii… prin simplu fapt ca am reusit sa aflu mai multe si ca am aprofundat anumite domenii ulterior… pentru simplul fapt ca m-a tinut treaz nu de putine ori, ca sa nu mai vorbit de cultura inca curata si aproape profunda pe care o emana… eu ii sunt recunoscator.

    ca n-o fi preot plin de viruti, ca n-o fi superman fara patimi si stangacii, n-avem ce face…
    e trist ca scepticismul ne doboara inevitabil… mai in orice situatie.
    e trist ca nu recunostem ca meritam conducatorii care ne conduc si atunci cand apare o voce mai rasarita, mai curata, in secunda a doua aruncam cu noroi in ea.

    nu poate fi etalon acest om de cultura (aici se ingadreaza pe buna dreptate) dar trebuie sa recunoastem ca a iesit, s-a afisat, a luptat si s-a luptat cu toti, sa exprime credinta in neam, in Dumnezeu, in Biserica… sa ofere o cale in aceasta lume lipsita de valori, moarte intelectual si duhovnicesc.

    eu cred ca a fost providential acest om si ca l-am pierdut tocmai pentru ca nu am stiut sa il apreciem.

    am ramas uimit ca majoritatea au ascultat niste voci neautoritare si scornitoare doar de polemica si zazanie.
    o mimina documentare, un putin studiu al acestei probleme era necesara.
    oricum totul se va da pe fata…

    si cate n-as putea sa punctez aici… pacat ca multi sunt inca smintiti.

    nihil novi sub sole…………

    Răspunde
  • 12. trandafirescu  |  Octombrie 11, 2009 la 11:42 pm

    apropo Parinte, daca sunteti interesat de aceste filmari… conferinte intregi. aceasta si inca vreo cateva vi le pot oferi atunci cand se va randui sa ne mai vedem.

    Răspunde
    • 13. pr. ciprian  |  Octombrie 12, 2009 la 4:00 pm

      chiar te rog, bineinteles. Si nu ne uita cu expozitia foto ca o asteptam cu drag si sa ne spui cum anume sa ne pregatim.

      Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Iulie 2009
L M M M V S D
« Iun   Aug »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


