Cine este preotul?

August 19, 2010 at 12:33 pm 4 comentarii

Pe cât de clar este că toţi preoţii avem acelaşi har prin hirotonie, pe atâta este de evident şi că suntem diferiţi prin darurile cele infinit de multe şi binecuvântate dăruite de Dumnezeu fiecăruia.

Ar fi imposibil să spun eu cine este preotul, după ce sfinţii l-au descris foarte bine, şi avem aceste consemnări în aşa numitele tratate despre preoţie.

Ceea ce vreau doar să accentuez este simţirea mea că preotul nu este altceva mai întâi decât organizator de atmosferă duhovnicească.

Mi s-a întâmplat de câteva ori să aud remarca „Vai, părinte, dar ce slujbe faceţi!!”. În realitate eu nu am inventat nimic, doar că mă străduiesc să nu le ciuntesc şi să am răbdare în desfăşurarea lor.

Roada imediată a acestei slujiri este că mai multe persoane au venit la slovedit spunându+mi între aletele că probabil nu s-ar fi spovedit niciodată, dacă nu le plăcea aşa de mult slujba unde am slujit eu.

Bineînţeles că nu trebuie să mă mândresc cu nimic, că nimic bun nu am, şi ce am e darul lui Dumnezeu, dar e îmbucurător să şti că şi datorită unei slujiri atente ai câştigat pentru împărăţia lui Dumnezeu, cel puţin pe moment, un suflet.

Este prin urmare rolul nostru să slujim fără grabă şi din tot sufletul, pentru Dumnezeu, dar şi pentru ca ceilalţi să intre într-o atmosferă rugătoare propice deschiderii sufletului spre a primi harul lui Dumnezeu.

Entry filed under: diverse, liturgice, preotie, rugaciuni. Tags: .

Înmormântarea Părintelui Teofil Bădoiu Anunt: Targul de Carte religioasa de la Sibiu

4 comentarii Add your own

  • 1. Mynune  |  Septembrie 4, 2010 la 6:45 pm

    Sarut mana Parinte Profesor si fost Diriginte! Ce mai faceti? Foarte frumoase lucrurile pe care le spuneti despre preoti! Aveti foarte mare dreptate! Doamne ajuta!

    Răspunde
  • 2. Mynune  |  Septembrie 6, 2010 la 2:04 pm

    Parinte va deranjez iar…ce ne puteti spune despre noua ordine mondiala (masoneria), care se refera la buletinele care se pare ca si la noi se vor emite de la 1ian2011, la pasapoartele care din cate am inteles deja se emit si permisele de conducere? Eu am cautat si pe net sa aflu cate ceva, voi incerca sa postez ceva si pe blogul meu, dar parerea mea, cati suntem credinciosi sa ne mobilizam sa le refuzam…am dreptate cand zic sa le refuzam? sau ma insel? Astept sa tratati aceasta problema…

    Răspunde
    • 3. pr. ciprian  |  Septembrie 28, 2010 la 9:52 am

      Minunea clasei noastre, sa fi binecuvantat!
      Cred ca e o problema, dar sa asteptam si hotararea Sfantului Sinod. Oricum nu e de acceptat sa se faca orice cu noi. Mai ma documentez pentru amanunte, ca fiecare om pe care l-am intrebat are versiunea lui.

      Răspunde
  • 4. Mynune  |  Octombrie 2, 2010 la 8:07 am

    Multumesc pt raspuns! Dar am inteles ca Sf Sinod a fost de acord! Insa IPS Bartolomeu Anania nu este….

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


August 2010
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


