In memoriam pr. Ilie Moldovan. Bucuria Jacului Romanesc. 1999

Aprilie 18, 2012 at 10:13 pm 2 comentarii

E bun la ceva si intenretul acesta! Am stocat de mult in mail cateva poze din pelerinajele initiatice ortodox-romanesti la care ne-a atras cu drag pr. Ilie Moldovan de la Sibiu, inspre locatii ca Jacul Romanesc – Mures, zona Baraolt – Covasna, Recea – Mures Poiana Sarata – Bacau si altele in legatura cu ele.

Eu am mers prin 1999 si 2000. La Mrea Jacul Romanesc, adica peste deal de Sighisoara, era atunci staret parintele arhimandrit Antim (David?), care este de mai multi ani la Patriarhie.

Nu sunt poze prea clare si nici profesioniste, dar sunt o amintire extraordinara pentru membrii Pro Vita Sibiu si ASCOR din tara care am ajuns in vreun an pe acolo!

Ma gandesc constant la trairile duhovnicesti si prietenesti de acolo, desi nu mai tin minte numele tuturor celor prezenti, spre rusinea mea! Ne imbracam in costume nationale, ne rugam si cantam pricesne si cantece patriotice, dar ne  formam si un fel de gandire crestinesc prin discutiile cu parintele Moldovan si cu invitatii Universitatii de sub Nuc de la Jac.

L-am cunoscut si pe parintele Ioan de la Recea, lucrarea duhovniceasca de acolo, in partea vazuta de mine fiind una foarte calda si normala. M-am spovedit si m-am impartasit acolo si am preluat ca extrem de potrivit ritmul spovedaniei mai dese si, in functie de un pic de vrednicie si al impartasirii cu Trupul si Sangele Domnului.

Majoritatea celor ce am fost o vreme in jurul parintelui Moldovan nu aveam cum sa stam indiferenti la suflarea romaneasca in mijlocul careia traim si in facultate am purtat mereu un tricolor in piept. Si acum am unul mai discret, dar oricum remarcat de multi.

Dumnezeu sa va odihneasca in Romania din Cer, parinte Ilie!

 

Entry filed under: diverse, personale, scolare, sociale. Tags: .

Cel mai tare contraceptiv ortodox! G R A T I S „Au inebunit salcamii!” sau despre reactii la un concert

2 comentarii Add your own

  • 1. integrame  |  Aprilie 26, 2012 la 8:25 am

    La cat mai multe astfel de articole. Bravo!

    Răspunde
  • 2. Simona  |  Aprilie 4, 2014 la 2:34 am

    Am fost si eu unul dintre cei de acolo….aceste universități de vara vor aduce mereu un zâmbet pe buzele mele si o nespuse bucurie lăuntrică🙂 imbratisez pe toți cu mult dor si drag! Simona…sau cum eram numita in tabăra „Stranofora”

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Aprilie 2012
L M M M V S D
« Mar   Mai »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


