„Au inebunit salcamii!” sau despre reactii la un concert

Mai 27, 2012 at 6:31 pm 1 comentariu

Parerea mea despre teatru si arta in general nu e prea buna si tocmai mi s-a intarit zilele trecute! Am dat bani ca sa ascult un „mare om, mare caracter”, vector in socitatea romaneasca,la care ne uitam multi cu jind, apreciind actul de asa zisa cultura.

Am ajuns la vreo 10 minute de la inceperea „ostilitatilor”, pentru ca am avut slujba pana mai tarziu. Dar cand am intrat, persoana le zicea de cat de selectiva e ea cu politicienii si cat de mult ne-a culturalizat de-a lungul vremii prin opera sa, cand a observat o carenta in societate. Prin urmare cat de buna e persoana sa si cat de prapaditi sunt politicienii si celelalte tipuri de pseudo-cultura. Eu, in reverenda, am vazut ca nu da bine sa fiu la o asemenea prezentare, pentru ca cei mai multi, ca sa nu zic toti, apaudau in jur, iar eu nu vedeam decat barfa, judecata si bascalie…Imagine

Am mai dat un ragaz de 5 minute, dar personalitatea aceasta marcanta a societatii romanesti a pus capacul, prin prezentarea unui cantec (zice ca e al lui Grigore Vieru si nu neg, pt ca n-am citit), de „blestem al iubitei”, ca sa i se duca pamantul de sub picioare iubitului, care o inselase parca…

Ei… oameni buni, daca am auzit si treaba asta, am iesit dupa numai 10 minute, pentru ca nu aveam ce sa primesc de folos acolo… Eu nu sunt bun, dar as fi devenit mai zapacit dupa o asemenea infuzie de capital prostesc…

Si pentru ca tot vorbim de teatru si cultura: s-au lansat de vreun an albume cu mari pictori si colectii din muzee: majoritatea pictorilor prezentati fiind renascentisti, adica redescoperitori ai formelor umane pe care se accentuase in antichitate, aceste cartulii sunt de fapt un fel de pictoriale de nuduri. Pai ce sa afle lumea larga din ele?!

Ar fi si aspecte pozitive: faptul ca Sfintii Parinti ai Bisericii Crestine au fost inspirati de Dumnezeu sa aleaga termenul „prosopon” pentru a ilustra ideea de persoana vazuta si intr-o oarecare masura cognoscibila, dar apartinatoare a unei fiinte nevazute, asa cum in teatrul antic actorii purtau mastile numite „prosopon” pentru a prezenta alte persoane / personaje; ar mai fi si teatrul romanesc de pe vremea comunismului, piese si schetchuri de revelion cu actori mari de care ne aducem aminte cu placere; si ar mai fi faptul ca avem in calendar si fosti actori, care, dupa ce au descoperit profunzimea credintei crestine, au lepadat meseria lor si s-au dedicat lucrurilor cu real folos la mantuire, spre obtinerea unui loc in rai (ex. http://www.crestinortodox.ro/diverse/sfintii-mimi-convertirea-hristos-profesionistilor-rasului-97037.html).

 

Entry filed under: Uncategorized. Tags: .

In memoriam pr. Ilie Moldovan. Bucuria Jacului Romanesc. 1999 Dl. dr. Pavel Chirila vine la Clung Muscel

1 comentariu Add your own

  • 1. Pr. Ion  |  Septembrie 9, 2012 la 2:42 pm

    Asa lucreaza Dumnezeu uneori, parinte, in antiteze! Persoana, Ipostas… Prosopon. Termenul de prosopon – masca, luat de pe scenele artistice, daunatoare, ale secolelor primare, blamate si condamnate de Hrisostom, este folosit ulterior pentru a formula cea mai inalta si putin accesibila ratiunii umane dogma fundamentala a crestinismului.
    Doamne milueste-ne!

    Răspunde

Lasă un răspuns

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Mai 2012
L M M M V S D
« Apr   Iun »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Rev. „Familia ortodoxa”

Categorii

Ciprian Mihail si Georgiana Diana

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Serafim Stefan

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Veronica Antonia

<Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Ilinca – Paulina

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Calendarul Ortodox


